Bouvet

A világ legjobb panaszlevele – MÁV

Tavaly egyik első írásom egy hőbörgés volt a Magyar Államvasutakkal kapcsolatban, ITT el is olvashatjátok az egész posztot, ebből idézek:

“…a MÁV idén eddig 730 ezer járatot indított és kezelt és azok 81%-a pontosan megérkezett az érkezési helyére.” …  = nálam ez annyit tesz, hogy a járatok 19%-a késik. Őszi rádiós riport volt, a műsorvezető vendége a MÁV egyik szóvivője volt. A riporter volt olyan balga, hogy feltette azt a kérdést, ugyan miért késhet egy vonat ősszel.

„Ősz van és hullanak a levelek!” – ez a válasz érkezett a hivatalos közegtől, amit nem tudom, hogy a műsorvezető elfogadott-e, vagy sem, mert mi ekkor kikapcsoltuk a rádiót.

Júniusban az egyik kedvenc írásotok egy panaszlevél volt, amelyet valaki az internetszolgáltatójának írt. ITT olvashatjátok ezt, ha nagyon szeretnétek visítva nevetni.

A stílus most is hasonló lesz, jöjjön az elmúlt évek legjobb panaszlevele, amelyet a MÁV zsebelhetett be magának.

A levél egy az egyben az eredeti írást tartalmazza, így az itt-ott 18+ szitokszavak miatt én kérek elnézést.

A néhol 18+ szavakat tartalmazó levél itt olvasható:

Mélyen tisztelt Magyar Államvasutak Zrt!

A mai nap tapasztalatai után úgy érzem elérkezett az ideje, hogy egy hosszabb terjedelmű panaszlevél megírására szánjam rá magam. Higgyék el, nem a kötözködő fotelproli és nem is a napi rutinját végző nyugdíjas szól belőlem, hanem a teljesen felháborodott utas, aki nem mellesleg több éve a MÁV szolgáltatásait veszi igénybe(lévén, hogy nem nagyon van más lehetőségem).

Abba a bizonyos pohárba pedig a mai napon hullt bele az utolsó csepp, ugyanis egy részeg illúziónak lettem az áldozata, azt reméltem, hogy a Budapest Nyugati pályaudvarról, az első vágányról 18:20-kor induló, Budapest- Esztergom vonalon közlekedő vonattal a menetrend által közölt időpontban, tehát 19:16-kor érkezem meg a piliscsabai állomásra.

De nem, ehelyett nagyjából 20:00-kor sikerült elérni az említett települést. Sebaj, a késést megszoktam, afféle szabadedzés jellege van már ezeknek a dolgoknak, nyilván a MÁV is készül a téli szezonra, amikor a kijelzőn felbukkanó “180 perces késésen” az emberek többsége már fel sem mérgeli magát. Bizony, szépen lassan hozzászokunk, az életünk részévé válik, akárcsak a kövérkés húgyfoltok egy 00-sban eltöltött túra után. Az viszont már az önök számára a mindennapokból is jól ismert pornóoldalakon feltűnő “anal black monster cock attack” kategóriával volt egyenértékű, amikor az amúgy még 18:25-kor is az induló vonatra a peronon várakozó tömeg elé csupán egy szerelvényt toltak be. Ugyanis az említett utastömeg legalább akkora volt, hogy minimum 3 Desiro tipusú (http://www.logsped.hu/desiro.jpg) vagonra lett volna szükség.

Ehelyett egy darab vagon vánszorgott be, ami még ennek tetejébe 15 perces késéssel indult. A tömeg mondhatni teljes joggal anyázott, hiszen nem elég, hogy egész nap a bitang melegben lapátolta a GDP-t, késett is a vonat, és egy ilyen fárasztó nap után még le sem tud ülni a garantáltan bónuszperceket tartogató menetidő alatt.

Apropó menetidő. A Budapest-Esztergom vonal azért nem egy Salakszentmotors-Nógrádbél szakasz, tehát jó pár ember számára fontos, hogy viszonylag rövid idő alatt tegye meg azt az 53(!) kilométert(nem mintha kevésbé lennének fontosak a kisebb forgalmat jelentő települések). A gyakorinak mondható vonatforgalmat a “kiváló” logisztikai teljesítménynek köszönhetően beárnyékolja az a tény, hogy ezt a távot “mindössze” másfél óra alatt lehet abszolválni. Csak összehasonlításképpen: a 130 km-es távolságot jelentő Budapest-Győr vonal jobb esetben másfél óra, rosszabb esetben pedig 2 óra 20 perc alatt megtehető.

Tudom, tudom, a Budapest-Esztergom vonalon sajnos egysávos és amúgy is rosszabb minőségű pályarendszer van telepítve, nincs is villamosítva, meg amúgy is a kurva anyját a Pilisnek, hogy oda tudott nőni.Pénz meg nincsen, hogy felújítsuk. Nos, erre a meglehetősen gyenge lábakon álló mentegetőzésre a következőket tudom válaszolni: Az, hogy nincsen rá pénz, az a legkevésbé sem tud érdekelni. Oldjátok meg, mert a MÁV szolgálatában álló Cic Imre kalauz sem viccel, kíméletlenül leficcent a szerelvényről, ha nincs elég kabala a zsebembe, hogy megvegyem a jegyet! Persze, lehetnék szolidáris a MÁV szorongatott helyzetével, de Önök sem szarják tele a villanyszerelő bakancsot, ha leég a házam, no meg én már leadóztam és még jegyet is vettem. Miről beszélünk?! A mostoha földrajzi viszonyok leküzdhetőségéről pedig  Ausztria, vagy Svájc nyújtanak példát. Fúrjatok alagutat, csináljatok töltéseket, stb (legalább munkahelyek teremtődnek, ahol dolgozhatnának az országunkban népes táborral rendelkező ingyenélők is [kivételesen nem a címzettekre gondolok]), mint az említett országokban! Persze, keletről is vehetnék példákat, Grúziához, Bulgáriához és Örményországhoz képest a MÁV valóban egy sikersztori, no meg a Magyar Államvasutak vezetősége tökéletesen otthon érezné magát a felsorolt országok irányításában, hiszen a korrumpálhatóság, a “baszok bele, mert a hó végén úgyis több millió pörög a számlámra” öntudat és a felelősségre vonhatóság teljes hiánya mind-mind ismerősen csengő szavak. Túl keletre persze ne menjünk, mert Japánban pár perc késés miatt már mondott le miniszter.


Ha azt hinnék, hogy a történet itt véget ért, akkor tévednek. Ugyanis a késéssel induló vonat Óbuda állomáson újra kijött a box utcába, mivel a MÁV 15 perces büntetést szabott ki a Desiro istállóra. Az ok nem volt más, hogy az Esztergom felől érkező, szinte teljesen üresen begördülő ellenvonatot mindenképpen be kellett várni. Tehát nem az elégedetlen tömeggel megpakolt szerelvény kapott elsőbbséget, hanem egy szellemjárat, ami végig, szinte csodával határos módon tartani tudta az előírt menetidőt. A MÁV úgy tűnik észre sem veszi, hogy a saját dolgozóit szopatja be, hiszen az érthetően felpaprikázott tömeg azonnal kiegyenesíti a kaszákat és “Éljen a haza!” felkiáltásokkal megrohamoz mindent, amin MÁV emblémát lát. Nos a kalauz is ilyen, rajta csattan az ostor, egy olyan emberen, aki a legkevésbé sem tehet, arról, hogy egyesek munkavégzés címszó alatt vidám maszturbálásra kapják az órabérüket. Ezek után persze nem csodálkozhatunk azon, hogy a jegyellenőrzés modora a “Füzesabony és környéke, ÁFÉSZ, 502-es Italbolt” hangulatát idézi. Ezek után én se lennék kedves, a csalán az én faszomat is csípné. 


Heves harcok árán, végül elértünk Pilisvörösvár állomásra. Minden tovább utazó boldog volt, mert aki ismeri a helyi viszonyokat az tudja, hogy ezen az állomáson elég sokan szoktak leszállni, ha Budapest felől érkezik az ember. Most is így volt, az utasok 60%-a vidáman hagyta el szerelvényt, szétbaszott ideggel gyújtottak rá a jól megérdemelt cigarettájukra. Így már ülőhely is akadt bőven, kezdett oldódni a feszültség. De nem! A MÁV tanúbizonyságot téve rendkívüli nagylelkűségéről még 2 vagont csatolt a vonathoz. Mint mondtam ez szinte semennyire sem volt indokolt, annyit viszont pont lehetett vele baszakodni, hogy újabb percekkel növeljük a késést, valamint 15 percet kellett várni a szemből érkező vonatra. Végül este 8 órakor be is szivárogtunk Piliscsabára. Azt nem tudom utána, hogy alakult az expressz sorsa, de gyanítom, hogy nem mentek gördülékenyen a dolgok. Itt szeretném kifejezni együttérzésemet azokkal az utasokkal, akik még ekkor sem lőtték fel magukat a Holdra.

Azzal is tisztában vagyok, hogy nem ez az egyetlen ilyen eset Magyarországon, a pannon puma földjén, ahol mindig van lehetőség egy plusz pár órás kupébulira. Elgondolkodtató, hogy a MÁV logisztikusai és a komplett vezetőség, honnan veszi a bátorságot arra, hogy az utasai idejével ilyen módon szórakozzon. Pénzt, egyebet lehet lopni, majd lesz valahogy, de az idő az más, azt nem adja vissza senki. Nem vagyok egy szociálisan érzékeny ember (nektek kéne annak lenni, baszd meg), de azért azok a munkások is szeretnének időben hazaérni, hogy beszúrhassák a jól megérdemelt esti sört, aláverjenek az asszonynak, és kialhassák magukat, akik többek között arra kapják a fizetésüket, hogy megvegyék a vonat bérletüket. Pénzt fizetnek a MÁV-nak, bár jó kérdés mit kapnak ezért cserébe. Ugyanis az emberek nem gépek, akiket be lehet nyomni egy konzervdobozba (mit számít a kényelem, és a körülmény?!) és még ezért fizessenek is.

Így hát feljelentést nem teszek, mert teljesen tisztában vagyok azzal, hogy a MÁV bármikor felbérel valami sztárügyvédet, aki pár milla ellenében jogi úton úgy belerejszol a számba, hogy öröm lesz nézni. Ezért csupán egy apró kérésem van, amivel azt hiszem a ma és máskor is nyomorgó utazókat is ki lehetne elégíteni, nem csak engem: A MÁV logisztikusai és a felső vezetés minden tagja lássa el aláírásával az általam megírt nyilatkozatot, azt legyenek szívesek scanneljék be, hogy a lehető legtöbb internetes oldal számára eljuttathatóvá váljon, így szerezve nagyobb megbecsülést a magyar nép szemében.

A nyilatkozat szövege a következő:

Én, …………… felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy egy ócska kis szarjancsi vagyok, mert a rám bízott feladatokat nem látom el a meghatározott hatékonysággal. Egyetemi éveim alatt, már ha voltak ilyenek, üvöltve vertem a narkós kis faszomat, így hát szerény képességeim nem jogosítanak fel arra, hogy a magyar és külföldi utasok minden igényének megfeleljek. Szégyentelenül lopom a pénzt és mások idejét, mert semmilyen állami, vagy civil szerv nem vonhat tetteimért felelősségre. Valamint nagyon sajnálom, hogy az édesanyám picsája alatt nem volt szecskavágó, amikor a világra szart.

Dátum, hely, aláírás.

Szíves segítségüket előre is köszönöm.

Maradok végtelen tisztelettel:

* Nándor

forrás: mav.blog.hu

fotó: blikk.hu

máv

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. Ha tovább olvasgatnád, nézd meg a bejegyzés alatti cikkajánlót, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet. 

Továbbiakat a blog facebook oldalán találsz, jó a társaság, gyere oda is: IDE kattintva. 

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Albert Dániel szerint:

    Pilisvörösvártól Óbudáig ráadásul kétvágányú lesz, így nem kell keresztekre várni. De tényleg szánalmas, hogy kisajátítási problémák miatt áll a munka sok helyen és még az új nyomvonalon sincs kész az alépítmény végig, valamint a pilisvörösvári közúti aluljáróval is mióta szerencsétlenkednek.

  2. László Dudás szerint:

    Nem olvastam végig, de ez a panasz szerintem megoldottnak tekinthető! Immáron 2., vagy talán 3. éve folyik a Bp-Esztergom vonal “rekonstrukciója”. Hála Istennek, mi még a “rekonstrukció” előtt pár hónappal költöztünk be Pestre Piliscsabáról. Kimaradtunk a jóból. Az agyon zsúfolt 10-es úton cammogástól, akár buszon, akár autón… Jó, azóta változott a szitu. Pilisvörösvár és Egom közt már jár a vonat. Úgy ahogy… A már üzembe helyezett vonalra is kehegnek, megsüllyedt pálya, stb… Miért csodálkoznék e hazában ezen?! Nem is reméltem, hogy ebben a “rekonstrukcióban” ne lenne olyan aki ne szedné meg magát. Ja, az utazók kárára. Mert csak így van értelme! Az szót sem érdemel, hogy a Bp-Pilisvörösvár vonalon híre, hamva nincs a síneknek! Kicsit vicces ez a sztori. Akarom mondani nagyon nem vicces! 1846 július 15.-én, azaz pár napja múlt, hogy 168(!) éve elindult az első vasút vonalon a járat Pest és Vác között. Fogalmam sincs hány kilóméter lehetett, 35-40? Anno emlékszem amikor erről tanultunk történelemből, említették 60 perc volt a menetidő. Most 53 kilométer 90 perc. Micsoda fejlődés! Arról nem beszélve, hogy a vasút vonal építése kb. 2 év volt, a 99 km-es Pest Szolnoké 3 év. Manapság, a 21. században 2-3 év alatt a rekonstrukcióval sem végeztek. Még hogy a 21 század fel van gyorsulva… Bár lehet, a sok idő az árajánlatok elemzésre ment el. (Ki az aki jól megtömheti a zsebét…). Vicc, hogy Piliscsabán a vasúti felüljáró átépítése is több mint egy évbe telt. Csak a falut vágták az útzárral ketté. Akik a “peches” félen laktak, több kilométeres kerülővel érték el a közértet, orvost, patikát, iskolát, stb-t… Ez csak azért lényeges, mert ott sem mindenkinek kolbászból van a kerítés, nem autóval jár mindenhova… Szóval vicces a történet is, nem csak a panaszos levél.

  3. Kedves Imre, speciel ha az ott az én zsebem lenne, amiről írsz, én fixen tudnék örülni. 🙂

  4. Jecs Imre szerint:

    Nem kell aggódni. Azóta változott a helyzet a vonalat felújítják mondjuk 2014 re tervezték az átadását de Vörösvártól még nyoma sincs a pályának 🙂 Viszont mittudomén hány milliárdból ha valaha kész lesz akkor akár 15 perccel is rövidebb lehet a menetidő Közben pár milliócska néhány zsebbe vándorol de mi semminek nem tudunk örülni 🙂


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!