Bouvet

Hosszú Katinka 25 milliós reklámszerződése: reális vagy túlzás?

A tegnap napvilágot látott hír szerint Hosszú Katinka 25 millió forintot kap azért, hogy ő legyen a 2017-es vizes világbajnokság egyik reklámarca.

És persze már megint ott tartunk, hogy elkezdődött az országos zsebkurkász verseny, amiben a legcizelláltabb vélemények szerint is ismét nagyon utálnunk kellene Hosszú Katinkát. Mert mire fel kap ennyi pénzt? Meg mégis miért? 

Az életem elmúlt pár óráját azzal töltöttem, hogy beszélgetésbe bonyolódtam egy ismerősömmel. Ő teljes mellszélességgel beszélt arról, számára ez a gázsi felháborító, a maga részéről Katinkát már nem tudja objektíven szemlélni, csupán egy zsoldos, aki megvehető 25 milláért, pedig az úszó vébé egy nemzeti ügy és igazán mehetne az egész reklámarc dolog társadalmi munkában is.

Nos, roppant belefáradtam abba, hogy újra és újra leírjam ennek az ismerősnek, hogy én nem így látom, úgyhogy tiszta vizet öntök a pohárba és megírom nyílvános felületen is a véleményemet. Aztán persze utánam a vízözön, mert ilyenkor az szokott jönni. 

Szerinte ezt a reklámot ingyen kellett volna elvállalni. Szerintem senki nincs az országban, aki egy reklámfőszerepet ingyen elvállal. Szerinte az úszó vébé nem üzlet, szerintem meg az. No, ezt fogom kifejteni első körben.

Az úszó világbajnokság idén Magyarországon lesz. Kell neki reklámfilm, mert valahogyan fel kell hívni a figyelmét a világnak, hogy ez itt lesz és ekkor és micsoda sportesemény. Meg kell a reklámfilm az itthoniaknak is, hogy egyrészt jól megdobbanjon a szívünk, másrészt elinduljon a pénzcsap az itthoni és a külföldi befektetők büdzséjéből. 

Az ismerősöm szerint az úszó vébé egy “nemzeti ügy”, szerintem pedig egy sportesemény. Sportesemény = néptömegeket belépőért hívogató rendezvény = üzlet = pénz. Pénz, amelyben majdan fizetésért dologzik a medencetisztító, a televíziós riporter, a szállodai recepciós, a privát buszsofőr, a kirendelt rendőr és biztonsági őr, amelyben ott fog pörögni a komplett média tévéstül híradókon át a rádiókig vagy a nyomtatott/online sajtóig. Kőkemény pénz a legapróbb puzzledarabkától a teljes országimázsig. Biznisz, ha már csúnyán akarjuk nevezni.

Ennek megfelelően a pénzbe kerülő és bevételt remélő sportrendezvényt népszerűsítő reklámfilm is a biznisz része. Bevételt várnak tőle, látogatottságot, sikert. A reklámfilm arca Hosszú Katinka lett, aki ezért a szerepéért 25 millió forintot fog szépen leszámlázni.

Van ebből tényleg gond? Tényleg akkora gond, hogy emiatt egymásnak feszül ismét az ország? Nem mellesleg mondom, hogy Katinka ezt az összeget zömmel egy hétvége alatt megkeresi az úszással és a cégeivel. Nem mellesleg mondom, hogy Katinka háromszoros olimpiai bajnok, a mi országunk dicsőségére. Ennek megfelelően Katinkának igenis van – legalábbis ő már pont tisztában van vele – úgynevezett reklámértéke. 

Nem sokmillió dollár, mint egy óceánnal arrébb, hanem jelen esetben huszonöt millió magyar forint ez az összeg. Amit a megbízó ki is fizet neki. A megbízó ugyanis nem hőzöng, mint a magyar polgár. A megbízó ezt az összeget kifizeti, mert neki ennyit ér meg. Kasszás Erzsi nyilván nem hatvan misit kapott az ábécében vonaglásért. De Ördög Nóra gázsija már erősebb lehet, mint az egyik szupermarket arca immár évek óta. Szerintem Sarka Kata is olyan összegért lett az egyik kozmetikai cég figurája, ami azért szemmel látható. Annyi történt, hogy a megbízó és a reklámérték egymásra találtak. Se több, se kevesebb.

Hogy ezt miért nem ingyen vállalta el? Az ismerősöm azt mondja, ez lett volna Katinkától a szép. Mert a vébé ideje alatt az uszoda előtt posztoló kürtős kalácsos is ingyen adja a diósat és nem ezeröté’?

Tudod, én mindig mindenben azt vallom: állati büszke vagyok arra, hogy magyar vagyok, de…. Van egy össznépi magyar tulajdonság, ami én nem is tudom, melyik politikai vagy történelmi érában ragadt ránk, de a mai napig jelen van. Egyfajta hungarikum a javából. Hogy rohadtul nem érték nálunk a befektetett munka és az idő. 

Abban az országban sóhajtozunk, ahol 130 nettót visz haza egy villamosvezető vagy egy ápolónő egy hónapban, amiből állítólag meg lehet élni. Nem lehet! Max rabszolgáskodni és nyomorogni lehet, és slussz. De ha senki nem szólal fel, hogy ez így nem jó, akkor nem lesz és nincs változás, mert jó ez nekünk. Magyar társasjáték továbbá mindent megcsinálni “okosban”, hogy még véletlenül se kelljen fizetni érte. Józsikám majd lefesti a kerítésem – de hogy fizessek érte? A blogger írjon egy promo cikket – de persze ingyen? A titkárnő maradjon bent túlórában, amit soha az életben nem fizetünk ki – mert mégis, mire fel? 

Én viszont az a furcsa UFO vagyok már megint, aki azt mondja: a munkát, az időt és az energiát MEG KELL FIZETNI! Emelem kalapom ez előtt a bajai úszólány előtt, aki végre full tisztában van azzal, hogy az ő munkája, az ő ideje és az ő arca mennyit ér. És igenis, hála ég, hogy ezt ki is fizetik neki. 

közlemény:
a BP2017 Nonprofit Kft. péntek délután közleményt adott ki az ügyben, ebben az áll, hogy “Hosszú Katinka olimpiai, világ- és Európa-bajnok magyar úszónővel a BP2017 Nkft. reklámfilmben való szereplésre, reklámfelületekhez kapcsolódó fotózásra, social felületeken való szereplésre, rendezvényeken való részvételre kötött szerződést. A sajtóban megjelent szerződéses összeg nem fedi a valóságot, a szerződés 25 millió forintról rendelkezik.

fotó: wikipedia

szerző: Bouvet

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. Ha tovább olvasgatnád, nézd meg a bejegyzés alatti cikkajánlót, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet. 

Továbbiakat a blog facebook oldalán találsz, jó a társaság, gyere oda is: IDE kattintva. 

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Annamária says:

    A vége felé el felejtetted ki javítani a 60 milliót 25-re. 🙂


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!